ManagementKonsulenterne

     

Virksomhedsprofil

Hvorfor skriver bladene aldrig om os? – Vi mener  

Produkter og ydelser

December 2005

Hvorfor skriver bladene kun om de firmaer, som allerede er kendte i forvejen, og ikke om andre, som gerne vil være kendte. Som f.eks. os?

Tja, det skyldes - undtagen for de store koncerner og børsnoterede virksomheder, som jo altid har mediernes interesse – ofte, at virksomhederne selv ikke gør noget for at få omtale! Her tænker vi ikke på mørkerøde tal på bundlinien, problemer med fagforeninger, massefyringer eller direktørens afgang - det skal nok komme i pressen - men på omtale, der giver et positivt billede af virksomheden.

De virksomheder, der kommer positivt i bladene, bruger højst sandsynligt pressemeddelelser som et aktivt markedsføringsredskab. Gøres det rigtigt, er det en enkel, troværdig og relativt billig måde at opnå spaltemillimeterplads på. Men gør man det forkert, virker det slet ikke, og hvad værre er, har måske en negativ effekt på journalisterne.

ManagementKonsulenterne har gode erfaringer med at udarbejde og udsende pressemeddelelser, men alternativt kan man også selv gøre noget ved det. I den forbindelse har ManagementKonsulenterne udarbejdet en informationsartikel "Brug pressemeddelelser og få mere omtale", som du kan få tilsendt gratis på e-mail, hvis det har interesse.

Send os en mail eller ring på 39 65 55 22, hvis du ønsker at få artiklen tilsendt eller der er andet, vi kan gøre for dig.

Henrik Svava Mortensen
ManagementKonsulenterne aps

 
Partnere og netværk  
Vi mener  
Tilbage til forsiden  
   
 
 
ManagementKonsulenterne aps
Ranunkelvej 14
2820 Gentofte

Tlf.   39 65 55 22
Fax 39 65 58 22
www.manakon.dk

info(at)manakon.dk