ManagementKonsulenterne

     

Virksomhedsprofil

Der ligger altid en gave - ManagementKonsulenterne Mener  

Produkter og ydelser

 
December 2010

Det er koldt og sneen ligger og fylder over det hele. Bilerne har svært ved at komme frem - for slet ikke at tale om at blive parkeret! Vin- teren har sat sit præg på Danmark midt i juletravlheden. Sikke et besvær!

Mediernes overskrifter om det næste år gør det ikke meget bedre. F.eks. "Forbrugernes tillid til økonomien skuffer fælt" (business.dk d. 21/12-10) eller "Danskerne puger penge" (borsen.dk d. 21/12-10) er ikke det bedste, en forretningsmand ønsker at høre. Og heller ikke mediernes udgaver af bankernes forventninger til fremtiden, f.eks. "Jyske Bank: Lav vækst de kommende år" (business.dk d. 21/12-10) eller "Danske Bank: Svag vækst i 2011" (borsen.dk d. 21/12-10), giver os noget at glædes over.

Men kigger man mange andre nyheder igennem, ser man også positive tegn. F.eks. om forventninger om stigende boligpriser i 2011, om et bedre dansk bilsalg netop nu, om flotte resultater for ameri- kanske aktier og meget andet. Og Nationalbankens statistik "Kvar- talsvise finansielle konti for Danmark, 3. kvartal 2010" (offentliggjort d. 22/10-2010) fortæller f.eks. at virksomhederne nu har fået luft til at kunne nedbringe deres gæld.

Så hvad skal vi bruge alt det til? Et kinesisk ordsprog siger noget i retning af "I ethvert problem ligger der en gave". Så hvad er gaven, hvis vi ser på det aktuelle problem, nemlig at vi ikke rigtig ved, hvad der egentlig vil ske. Går det op? Går det ned? Hvornår? Og hvor meget? Det er rigtigt svært at vide, hvad man skal gøre. Men én ting kan man gøre - udarbejde en analyse af sin egen virksomhed!

Hvad betyder så det? Det betyder, at man går alt igennem i sin virksomhed og sammenligner det, man gør i dag, med hvordan markedet og omverdenen ser ud. Leverer vi de rigtige produkter eller skal de tilpasses eller nyudvikles? Er vi på de rigtige markeder eller er der andre, der har en bedre efterspørgsel? Har vi de rigtige salgskanaler eller skal vi ændre dem? Er vores markedsførings- budskaber stadigvæk anvendelige eller skal de tilpasses nye realiteter? Osv. osv.

En analyse er nemlig en forudsætning for, at man finder de steder, der byder på de største muligheder. Og dermed på hvor man bedst kan sætte ind og skabe gode resultater.

Hos ManagementKonsulenterne har vi f.eks. fundet ud af, at der er andre typer af produkter, vi kan tilbyde kunderne, end den virksomhedsrådgivning, vi normalt er kendt for. Så for tiden arbejder vi meget med tekstskrivning, f.eks. web-side indhold, brochure- tekster, nyhedsbreve, komplekse oversættelser og artikler til blade og magasiner. Og for en kunde hjælper vi med praktisk at planlægge en større event.

I vores tilfælde har et bredere produktspektrum og dermed bedre muligheder for at få nye kunder været resultatet af vores analyse. Det, at vi som konsekvens af krisens påvirkninger har været "styret" i retning af andre produkter, har ganske enkelt gjort, at vi er bedre rustet til fremtidens udfordringer.

Det betragter vi som vores gave. Hvordan ser gaven til din virksomhed ud?

Rigtig glædelig Jul og godt Nytår!

Henrik Svava Mortensen
ManagementKonsulenterne aps

 
Partnere og netværk    
Vi mener    
Tilbage til forsiden    
   
   
   
ManagementKonsulenterne aps
Ranunkelvej 14
2820 Gentofte

Tlf.   39 65 55 22
Fax 39 65 58 22
www.manakon.dk
info(at)manakon.dk